Jeg har handlet via internettet ret mange gange efterhånden. Uden problemer. Jeg har altid modtaget de bestilte varer.
I begyndelsen af denne uge bestilte jeg imidlertid en mobiltelefon fra et firma på nettet. Ganske vist betalte en anden for varen, men stadigvæk: Samme dag, som beløbet blev overført til firmaet, opdager jeg ved et tilfælde, at firmaet lige har fået frataget sit “e-mærke”… det mærke, der fortæller, at en butik er tryg at handle i. Samtidig har flere klaget over butikken.
Netbutikken hedder goblue.dk
Det er bare rigtig surt – især fordi det kan være næsten umuligt at få pengene igen.

Men, nu må jeg vente på, at det bliver mandag, så jeg kan ringe til goblue.dk og høre, om de har modtaget pengene og om de agter at sende mig telefonen! Sker det ikke, må jeg i gang med at klage til de rette instanser. Træls!

Et godt råd, når man handler online, er dels at bruge de velkendte online-butikker og dels at tjekke andre brugeres anmeldelser af disse butikker, fx hos Pricerunner (link her) – klik på butiksnavnet og dernæst på “Brugeres anmeldelser”.